Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Szanowni Państwo,

dbając o Państwa prywatność poniżej przekazujemy najistotniejsze informacje o zasadach przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych, w tym o przysługujących Państwu prawach wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych (RODO).

 

Klauzula informacyjna dotycząca mieszkańców DPS

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej ul. Grabowiecka 7, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, nr tel.: 41 262 00 23, poczta email: biuro@dps7.home.pl.
  2. Z Inspektorem Ochrony Danych skontaktować się można pisząc na adres poczty email: biuro@dps7.home.pl.
  3. Dom Pomocy Społecznej przetwarza Państwa dane osobowe w celach związanych z realizacją obowiązków prawnych i zadań ciążących na Administratorze, w szczególności zapewnienia mieszkańcom DPS opieki oraz zaspokajania ich niezbędnych potrzeb bytowych, opiekuńczych, wspomagających, na podstawie przepisów ustawy z 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.
  4. Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub podmiotom przetwarzającym, które na podstawie stosownych umów przetwarzają dane osobowe na zlecenie Domu Pomocy Społecznej.
  5. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, lecz nie krócej niż przez okres wskazany w jednolitym rzeczowym wykazie akt w DPS, który wynika z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  6. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Dom Pomocy Społecznej, przysługuje Państwu prawo do:
  • dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO;
  • sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO;
  • ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO;
  • prawo do usunięcia danych osobowych, na podstawie art. 17 RODO;
  • wniesienia sprzeciwu, na podstawie art. 21 RODO;

Ponadto w przypadku stwierdzenia iż przetwarzanie danych osobowych jest niezgodne z przepisami RODO, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2 00-193 Warszawa.

  1. Podanie przez Państwa danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest warunkiem korzystania z świadczeń pomocy społecznej wynikających z ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r., a konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwość realizacji zadań DPS.
  2. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, co oznacza że nie będą podejmowane działania, o których mowa w art. 22 ust.4 RODO.

 

Klauzula informacyjna dotycząca pracowników

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej ul. Grabowiecka 7, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, nr tel.: 41 262 00 23, poczta email: biuro@dps7.home.pl.
  2. Z Inspektorem Ochrony Danych skontaktować się można pisząc na adres poczty email: biuro@dps7.home.pl.
  3. Dom Pomocy Społecznej przetwarza Państwa dane osobowe w celu:
  • wykonania umowy o pracę, której są Państwo stroną, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
  • wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na pracodawcy np. prowadzenia akt osobowych pracownika i innej dokumentacji, dokonywania zgłoszenia pracowników i członków ich rodzin do ZUS, naliczania i wypłaty wynagrodzenia oraz odprowadzania składek do ZUS, realizacji wymogów związanych z BHP oraz dokumentowania wypadków przy pracy, które wynikają m.in. z przepisów Kodeksu pracy, art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
  • wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez pracodawcę w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej, na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b) RODO;
  • realizacji wymogów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy oraz oceny zdolności pracownika do pracy, na podstawie w art. 9 ust. 2 lit. h) RODO;
  • w przypadku dobrowolnego udostępniania przez Państwa danych osobowych innych niż wynikające z obowiązku prawnego, podstawę legalizującą ich przetwarzanie stanowi wyrażona zgoda na przetwarzanie swoich danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  1. Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub podmiotom przetwarzającym, które na podstawie stosownych umów przetwarzają dane osobowe na zlecenie Domu Pomocy Społecznej.
  2. Dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania stosunku pracy, oraz później przez okres wskazany w jednolitym rzeczowym wykazie akt w Dom Pomocy Społecznej, który wynika z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda, dane osobowe będą przetwarzane do momentu cofnięcia tej zgody.
  3. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Dom Pomocy Społecznej, przysługuje Państwu: prawo do dostępu do treści swoich danych, do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania i przenoszenia, a także prawo do wniesienia sprzeciwu, oraz inne uprawnienia w tym zakresie wynikające z obowiązujących przepisów prawa.

Ponadto w przypadku stwierdzenia iż przetwarzanie danych osobowych jest niezgodne z przepisami RODO, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2 00-193 Warszawa.

  1. Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe i wynika z przepisów prawa (m.in. z art. 221 Kodeksu pracy). Konsekwencją nie podania danych będzie brak możliwości nawiązania lub realizowania wymagań związanych ze stosunkiem pracy. W zakresie danych osobowych, które byłyby przetwarzane na podstawie Państwa zgody, ich podanie jest dobrowolne
  2. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, co oznacza że nie będą podejmowane działania, o których mowa w art. 22 ust.4 RODO.

 

Klauzula informacyjna dotycząca kandydatów do pracy

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej ul. Grabowiecka 7, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, nr tel.: 41 262 00 23, poczta email: biuro@dps7.home.pl.
  2. Z Inspektorem Ochrony Danych skontaktować się można pisząc na adres poczty email: biuro@dps7.home.pl.
  3. Dom Pomocy Społecznej przetwarza Państwa dane osobowe w celu:
  • wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, związanych z procesem zatrudnienia wynikających z art. 22¹ Kodeksu pracy, w zakresie: imienia i nazwiska, daty urodzenia, danych do kontaktu, miejsca zamieszkania, danych do kontaktu, wykształcenia, kwalifikacji i przebiegu dotychczasowego zatrudnienia, dodatkowych danych osobowych jeżeli prawo lub obowiązek ich podania wynika z przepisów szczególnych Podstawą przetwarzania wyżej wymienionych danych osobowych jest obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit c RODO),
  • przeprowadzenia procesu rekrutacji, na podstawie Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych, tj. danych osobowych innych niż wskazane w punkcie powyżej, przekazanych w CV, formularzu, liście motywacyjnym lub innych dokumentach. Podstawą przetwarzania jest ww. zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
  • przeprowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych, na podstawie Państwa zgody na przetwarzane danych osobowych przekazanych w CV, formularzu, liście motywacyjnym i innych dokumentach. Podstawą przetwarzania jest ta zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

W ramach procesów rekrutacyjnych pracodawca oczekuje przekazania danych osobowych (np. w CV lub życiorysie) jedynie w zakresie określonym w art. 22¹ Kodeksu pracy. Jeżeli kandydat poda także inne dane, niewymagane przez Administratora, uznaje się, że wyraził zgodę na ich przetwarzanie, przy czym taka zgoda może być wycofana w każdym czasie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. W razie gdy przesłane aplikacje będą zawierać informacje nieadekwatne do celu, jakim jest rekrutacja, nie będą one wykorzystywane ani uwzględniane w procesie rekrutacji.

  1. Państwa dane osobowe na potrzeby rekrutacji przechowywane będą przez okres do 1 roku od momentu zakończenia procesu rekrutacji. W przypadku gdy Państwo wyrażą zgodę na przyszłe rekrutacje, dane będą przechowywane przez okres 2 lat, licząc od momentu zakończenia rekrutacji lub do momentu wycofania zgody, którakolwiek z tych okoliczności nastąpi wcześniej.
  2. Dom Pomocy Społecznej nie przewiduje udostępniania Państwa danych osobowych podmiotom innym, niż te, którym powierzyła do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmiotom przetwarzającym) lub podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
  3. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Dom Pomocy Społecznej, przysługuje Państwu prawo:
  • do dostępu do treści swoich danych (art. 15 RODO), do sprostowania danych (art. 16. RODO);
  • do usunięcia danych (art. 17 RODO);
  • do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO), do przenoszenia danych (art. 20 RODO);
  • do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO);
  • prawo do niepodlegania decyzjom podjętym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym profilowania (art. 22 RODO);

Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, mają Państwo prawo cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Ponadto w przypadku stwierdzenia iż przetwarzanie danych osobowych jest niezgodne z przepisami RODO, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2 00-193 Warszawa.

  1. Podanie danych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym ubieganie się o przyjęcie kandydata do pracy. W pozostałym zakresie podanie danych osobowych jest dobrowolne.
  2. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, co oznacza że nie będą podejmowane działania, o których mowa w art. 22 ust.4 RODO.

 

Klauzula informacyjna dotycząca umów

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej ul. Grabowiecka 7, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, nr tel.: 41 262 00 23, poczta email: biuro@dps7.home.pl.
  2. Z Inspektorem Ochrony Danych skontaktować się można pisząc na adres poczty email: biuro@dps7.home.pl.
  3. Dom Pomocy Społecznej przetwarza Państwa dane osobowe w celu:
  • podjęcia czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
  • wypełnienia obowiązków prawnych wynikających m.in. z przepisów m.in. o ustawy o rachunkowości i Ordynacji podatkowej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
  1. Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub podmiotom przetwarzającym, które na podstawie stosownych umów przetwarzają dane osobowe na zlecenie Domu Pomocy Społecznej.
  2. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania umowy cywilnoprawnej oraz realizacji ewentualnych roszczeń związanych z umową, a następnie archiwizowane przez 10 lat.
  3. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych, prawo do sprostowania danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
  4. Podanie danych osobowych jest niezbędne w celu zawarcia i realizacji umowy. Niepodanie danych będzie skutkować brakiem możliwości zawarcia umowy. Podanie danych osobowych może być ponadto wymogiem ustawowym, w zakresie m.in. obowiązków podatkowo-składkowych, itp.
  5. Ponadto w przypadku stwierdzenia iż przetwarzanie danych osobowych jest niezgodne z przepisami RODO, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2 00-193 Warszawa.

 

Klauzula informacyjna dotycząca zamówień publicznych

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej ul. Grabowiecka 7, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, nr tel.: 41 262 00 23, poczta email: biuro@dps7.home.pl.
  2. Z Inspektorem Ochrony Danych skontaktować się można pisząc na adres poczty email: biuro@dps7.home.pl.
  3. Państwa dane będą przetwarzane w celu prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. Podstawę prawną stanowi art. 6 ust 1 lit c RODO - wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w oparciu o zapisy Ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp).
  4. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych.
  5. Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
  6. Przysługuje Państwu prawo do: dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących, do sprostowania Państwa danych osobowych, żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO

Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.

Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

  1. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, w sytuacji, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Państwa narusza przepisy RODO.
  2. Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z przepisów ustawy Pzp.
  3. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, co oznacza że nie będą podejmowane działania, o których mowa w art. 22 ust.4 RODO.

 

Klauzula informacyjna dotycząca monitoringu wizyjnego

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej ul. Grabowiecka 7, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, nr tel.: 41 262 00 23, poczta email: biuro@dps7.home.pl.
  2. Z Inspektorem Ochrony Danych skontaktować się można pisząc na adres poczty email: biuro@dps7.home.pl.
  3. Państwa dane będą przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników i innych osób przebywających na terenie Domu Pomocy Społecznej na podstawie art.22² § 1 Kodeksu pracy oraz  wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi jakim jest ochrona mienia, na podstawie art. 6 ust 1 lit e) RODO.
  4. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (w tym organy administracji publicznej) oraz podmioty przetwarzające na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych.
  5. Zapisy z systemu monitoringu przechowywane będą przez okres około 7dni, po czym zostają automatycznie usunięte. W sytuacjach szczególnych, na podstawie przepisów prawa, okres ten może zostać wydłużony.
  6. Osobom zarejestrowanym przez system monitoringu przysługuje prawo dostępu do danych oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania w granicach określonych przepisami RODO. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, w sytuacji uznania, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Państwa narusza przepisy RODO.
  7. Monitoring obejmuje zewnętrzny oraz wewnętrzny obszar obiektu (m.in. bramy wjazdowe, furtki wejściowe, parkingi, garaże, obszar wokół budynków, altany ogrodowe, wejścia do budynków, taras, korytarze, sala gimnastyczna, sala terapii zajęciowej, stołówka, palarnia). Rejestracja wizerunku następuje w sposób automatyczny wraz z wejściem w obszar monitorowany. Pomieszczenia i teren monitorowany oznaczone są w sposób widoczny i czytelny, za pomocą odpowiednich znaków graficznych oraz stosownych informacji.
  8. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, co oznacza że nie będą podejmowane działania, o których mowa w art. 22 ust.4 RODO.